Jak utworzyć dodatkowe pola na stronie produktu

Zdarzyło się Wam, że warianty produktów to było za mało? Mi się ostatnio często to zdarza, więc wybrałam się na poszukiwania rozwiązania, dzięki któremu będę mogła tworzyć sobie dodatkowe pola na stronie produktu. Oczywiście wtyczek typu product addons jest w trzy dupy, więc troszkę ich nainstalowałam zanim trafiłam na tą idealną wtyczkę, ale powiem Wam, że było warto. Jak to wtyczka? Jeszcze chwilę Was potrzymam w niepewności.

Do czego można wykorzystać dodatkowe pola na stronie produktu

Gdy warianty stają się niewystarczające to zapala się taka lampa z pomysłem, że można by przecież wrzucić dodatkowe pola z wyborem jakich opcji czy pola, w które można by coś wpisać. Świetnie się to sprawdza w momencie, gdy chcemy, aby nasz klient mógł spersonalizować sobie nasz produkt.

Przykładowo sprzedajecie lunchboxy. Możecie zrobić warianty lunchboxów, ale w sumie fajniej jakby klient mógł sobie dobrać np. dodatki. Możecie więc zrobić ekstra pola z tymi dodatkami i każdy będzie mógł sobie zaznaczyć czy chce np. dodatkowo prażoną cebulkę, za którą jest np. 3zł dopłaty.

Inny przykład to zaproszenia ślubne. Fajnie, jakby klient na etapie wyboru produktu mógł podać tekst, który chce mieć na zaproszeniu czy też imiona gości. Oczywiście można by poprosić by wysłał do mailem czy w uwagach na stronie realizacji zamówienia, ale czytelniej i dla niego i dla Ciebie będzie jak poda to przy produkcie. Można od razu przygotować pola na tekst, a można iść o krok dalej i zrobić checkboxy z zapytaniem czy chce dodać własną treść czy nie i jak zaznaczy, że tak to wtedy dopiero pokażą się pola na treść tzw. logika warunkowa.

Fajne prawda? No dobra, ale do rzeczy. Czym można zrobić takie cuda?

Jak utworzyć dodatkowe pola na stronie produktu

Pomocna będzie tutaj wtyczka PPOM for WooCommerce by N-MEDIA. Jest darmowa (ale jest też wersja PRO, jakby ktoś miał jeszcze większe potrzeby) i jak na darmową wtyczkę ma naprawdę dużo opcji.

Mamy do wyboru 9 typów pól, możemy tworzyć nieograniczoną ilość pól dodatkowych oraz możemy tworzyć dla nich warunki logiczne, czyli np. pokaż pole B, gdy zaznaczony jest w polu A checkbox opisany jako TAK.

Jeszcze jedna istotna rzecz – możemy zrobić sobie dodatkowe pola, po wyborze, których doliczy nam się do ceny dodatkowa kwota lub też w drugą stronę – będzie odejmowana jakaś kwota – coś jak taki rabat np. ostatnio wdrażałam taką opcję u jednej Klientki, że osoby, które były spoza Warszawy dostawały rabat 15% jako taka rekompensata dojazdu.

Co jeszcze jest fajne w tej wtyczce?

To, że wybrane opcje pokazują się w koszyku, na stronie realizacji zamówienia oraz w mailu potwierdzającym zamówienie, no i oczywiście w panelu WP w szczegółach złożonego zamówienia.

Jak działa wtyczka PPOM

Wtyczkę można zainstalować bezpośrednio z repozytorium WP. Instalujemy ją więc i aktywujemy.

Następnie przechodzimy do ustawień wtyczki, gdzie można przetłumaczyć na polski etykiety, które wyświetlane są za pomocą tejże wtyczki. W opcjach wtyczki można też wyłączyć m.in. FontAwesome, jeżeli Wasz motyw już je ładuje. Do opcji dostaniemy się wchodząc w WooCommerce – Ustawienia – zakładka PPOM Settings.

Kolejna rzecz to tworzenie pól. By stworzyć własne dodatkowe pola wchodzimy w WooCommerce – PPOM Fields.

Tam zobaczycie przykładowe demo pola, a kiedy chcecie stworzyć własne to u góry jest taki zielony przycisk Add PPOM Meta Group.

W polu Meta group name podajemy nazwę naszego zestawu pól, zaś Control price display on product page możecie ustawić czy ma być pokazywana tabelka podsumowująca czy nie.

Jeżeli chcemy dodać nowe pole to mamy przycisk Add field.

Pojawi się okienko z wyborem typu pola – do wyboru w opcji free jest ich 9

Niezależnie od wybranego pola będziecie mieć zakładkę Fields ze szczegółami pola m.in. title oraz data name (musi być unikalne), które są obowiązkowe oraz zakładkę Conditions, gdzie możecie ustawiać warunki logiczne.

W przypadku pól select, checkbox czy radio pojawia się dodatkowa zakładka Options, gdzie możecie wpisać opcje do wyboru.

W zakładce Options przy poszczególnych opcjach macie pole Price, gdzie właśnie podajecie kwotę (może być %) jaka ma być doliczona lub odliczona od ceny produktu

W zakładce Conditions najważniejsza opcja to włączenie logiki zaznaczając Enable. Kolejna rzecz to ustawienie kiedy pole ma się pokazać lub schować, czyli musicie ustalić regułę.

Zostało jeszcze wyświetlenie naszych pól dodatkowych. W celu ich wyświetlenia możecie skorzystać z przycisku Attach do Products, gdzie można wybrać produkty, przy których dany zestaw pól się pojawi.

Można też je ustawić wchodząc w konkretny produkt i w tabeli z danymi produktu wybrać PPOM Fields a następnie z listy wybierając własny zestaw pól.

No i gotowe 🙂 Aa jeszcze taka uwaga – gdyby się zdarzyło, że pola nie pokazują się w koszyku czy na stronie zamówienia to wyłączcie ajaxowe ładowanie do koszyka (jak na screen, choć motyw może mieć jeszcze dodatkową, własną opcję tego typu).

A tak wyglądają dodatkowe pole od strony użytkownika.

Dajcie znać czy taka wtyczka się Wam przyda : ) Jeżeli macie pytania zapraszam do komentowania wpisu oraz do zajrzenia na grupę Zostań specką. Osoby zainteresowane tematyką WooCommerce zachęcam do zajrzenia tutaj.

Data dodania artykułu: 25 października 2019

  • Share:

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
SylwiaSteinAlicja Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Alicja
Gość

Świetny, merytoryczny wpis! Gratulacje 🙂