Wiecie skąd pomysł na ten wpis? A stąd, że przeglądam sobie często różne landingi i tam macie przyciski do kupna produktu i wiecie co? Klikam sobie i kieruje mnie na stronę produktu, gdzie jest napisane generalnie to samo co na landingu (często kropka w kropkę i mamy duplicate content, ale nie o tym będzie w tym wpisie), no i jest znów przycisk do kupna produktu. Znów klikam i myślę sobie, po cholerę mnie ktoś skierował na stronę produktu zamiast od razu pozwolić mi dodać produkt do mojego koszyka…
Czy Was też to tak drażni? A może tego nie zauważacie?
Cokolwiek robicie zakładajcie sobie, że człowiek jest leniem. Trzeba mu więc wszystko podsunąć pod nos, nie zmuszać go do wykonywania zbędnych czynności. Proces kupna produktu ma być więc możliwie jak najkrótszy.
Jak więc można dodać produkt do koszyka pomijając standardową stronę produktu?
Stosując niestandardowy adres url, który załaduje Waszemu Klientowi wybrany produkt do koszyka. Warto też ustawić w WooCommerce przekierowanie do koszyka po dodaniu produktu – zauważyłam, że sporo ludzi nie ogarnia sytuacji, kiedy po dodaniu czegoś do koszyka, zostaje nadal na tej samej stronie.
Jak stworzyć w WooCommerce adres url odpowiedzialny za dodanie produktu do koszyka?
Potrzebna nam będzie taka magiczna formułka ?add-to-cart= to z jej pomocą można tworzyć niestandardowe odnośniki, które załadują nam produkt do koszyka. Później takie linki możemy podpiąć pod dowolny przycisk czy tekst.
W przypadku prostego produktu adres url, który doda nam go do koszyka i od razu do niego nas przekieruje, będzie wyglądał mniej więcej tak
https://twojadomena.pl/koszyk/?add-to-cart=31
31 oznacza ID produktu, które znajdziecie na liście Waszych produktów w kokpicie WP. O w tym miejscu:
Kiedy chcemy dodać określoną ilość produktów to do naszego magicznego odnośnika wystarczy dodać &quantity=3. Otrzymamy coś takiego:
https://twojadomena.pl/koszyk/?add-to-cart=13&quantity=3
Jeżeli mamy produkt z wariantami to sytuacja wygląda bardzo podobnie, ale po znaku = podajemy ID naszego wariantu, które znajdziemy w tym miejscu:
Nieco bardzo komplikuje się sytuacja w przypadku produktów grupowych. Tutaj musimy się bardziej nagimnastykować, tworząc strukturę podobną do:
https://twojadomena.pl/koszyk/?add-to-cart=31&quantity[18]=1&quantity[19]=1
Tutaj po znaku = mamy ID produktu grupowego, w kwadratowych nawiasach mamy ID produktów, które wchodzą w skład tego grupowego a jedynki oznaczają ilość sztuk tych poszczególnych składowych produktów.
I oto cała tajemnica adresów url odpowiedzialnych za dodanie produktu do koszyka 🙂 Teraz możecie wdrożyć takie linki pod przyciskami na swoich landingach, dzięki czemu Wasz klient od razu będzie miał produkt załadowany do koszyka i nie będzie musiał przebijać się po raz kolejny przez opis produktu na dedykowanej mu podstronie sklepowej.
Dajcie znać czy Wam się udało, czy się taki trik Wam przydał. No i jak macie jakieś problemy to odsyłam do grupy Zostań Specką, gdzie pomagam Wam rozwiązywać tego typu zagwostki 🙂
P.S. Wiecie co było najtrudniejsze w tym artykule? Wymyślenie jego tytuł, no i wyszedł taki długaśny, ale chyba dobrze określa temat wpisu, co nie?
Hej
Odkryłam Ciebie z linka na WordPress grupy Kasi. Super artykuł, bo mam sklep na blogu i bardzo mnie ta tematyką interesuje.
Już zrobiłam zrzut ekranu do Twojego bloga i będę regularnie do Ciebie zaglądać. Pozdrawiam serdecznie Kasia
Hej ? cieszę się, że znalazłaś u mnie coś dla siebie ? zapraszam również na grupę fb ?
Od wczoraj zmagałam się z tym problemem i nie wiedziałam jak to ugryźć, aby z LP od razu produkt był wrzucany do koszyka. Dzisiaj buszowałam w celu znalezienia odpowiedzi i natrafiłam na Twój wpis. Dzięki ogromne za pomoc! Tam myślałam, że jest to banalnie proste. 😀 Pozdrawiam
Bardzo się cieszę, że rozwiązanie się przydało 🙂
Świetny tekst. W końcu znalazłem to czego szukałem.
Podpowiesz co zrobić jeśli chcę wygenerować link do koszyka z kilkoma różnymi produktami?
Pozdrawiam
Cześć 🙂 dziękuję 🙂 Jeśli chodzi o dodawanie kilku produktów możesz zerknąć na to https://medium.com/@webroom.tech/woocommerce-add-multiple-products-to-cart-via-url-bc130b6c87b
Tego szukałam!
Dzięki Sylwia, jesteś niezastąpiona 🙂
Super,że wpis się przydał ?
A jak dodać trzy różne produkty?
Cześć, zerknij sobie na rozwiązania podane tutaj https://stackoverflow.com/questions/42570982/adding-multiple-items-to-woocommerce-cart-at-once
Cześć!
Wiesz może jaki może być problem kiedy ten link nie działa? Mam napisane 404 not found the requested URL was not found on this server i nijak nie mam jak tego zmieniać. Pozdrawiam!
Sm wpis trafiony w sedno! 🙂
Hej, brzmi jakby link był niepoprawny, podrzuć adres strony oraz ID produktu, jaki chcesz załadować do koszyka 🙂
Hej, a co jeśli po dodaniu tego linka https://twojadomena.pl/koszyk/?add-to-cart=31 i kliknięciu pokazuje Twój koszyk aktualnie jest pusty.
Działa tylko jak jest produkt już dodany w Koszyku. Może chodzi o zmianę nazwy z Cart na Koszyk?
Sprawdź czy na pewno masz dobre ID produktu oraz czy podstrona koszyka to u Ciebie koszyk czy jakaś inna nazwa 🙂
Świetny artykuł! A czy wiesz, jak sprawić, by w linku dodatkowo znalazł się wcześniej utworzony kod rabatowy na dany produkt?
Zerknij na ten wpis https://www.webroomtech.com/apply-coupon-via-url-in-woocommerce/ albo są wtyczki, które pozwalają „doklejać” kod rabatowy do url 🙂
Czy to zadziała, jeśli chcę przekierować klienta z landing page’a, który jest pod zupełnie inną domeną / subdomeną, niż jest sklep?
Tak zadziała 🙂
Super, tylko gdzie te linki wstawić?
Przykładowo na landing page 🙂