Darmowa wysyłka dla wybranych produktów w Woocommerce

Prosiliście mnie o tematy z Woocommerce, kilka nawet mi podsunęliście i oto jeden z nich – jak sprawić by tylko dla wybranych produktów wysyłka była darmowa. Stopień trudności wdrożenia – prosty : ) Posłużymy się tutaj wtyczkami, więc spokojnie nawet osoby mega nietechniczne dają sobie radę, a w razie problemów to wiecie przecież gdzie mnie szukać : )

Darmowa wysyłka w Woocommerce

Woocommerce standardowo pozwala nam na włączenie darmowej wysyłki i możemy tego dokonać wchodząc w Ustawienia Woocommerce jak wejdziecie w zakładkę Wysyłka, a następnie Strefy wysyłki. Jeśli jeszcze żadnej nie macie to klikacie Dodaj strefę wysyłki, a jeżeli macie już jakieś stworzone to klikacie w wybraną by dodać do niej kolejną metodę – w naszym przypadku darmową wysyłkę.

Jak dodacie darmową wysyłkę trzeba się w nią wklikać by przejść do jej edycji i ustawienia zasad tej darmowej wysyłki.

Macie tam kilka opcji do wyboru – generalnie drogi są dwie – kupon lub minimalna kwota zamówienia, pozostałe to ich kombinacje.

Najczęściej wybieraną opcją jest (z mojego doświadczenia) minimalna wartość zamówienia. Kiedy tę opcję wybierzecie to jeszcze tą minimalną kwotę trzeba podać w polu zaznaczonym na screen poniżej.

Jeśli chcecie opcję na bazie kuponu to jeszcze musicie takowego stworzyć – o kuponach będzie osobny wpis : ) Generalnie jeśli w ustawieniach Woo macie aktywną opcję dodawania kuponów to wchodzicie w Woocommerce – Kupony i tworzycie nowy, a w nim zaznaczacie opcję, która zapewnia darmową wysyłkę, w polu wartości kuponu zostawić 0

Pierwsze koty za płoty : ) Już Nasi (bardziej w sumie Wasi, bo ja nic nie sprzedaję, ostatnio usłyszałam, że w dzisiejszych czasach to nie jest normalne zachowanie : D) klienci mogą zyskać wysyłkę za friko tylko w tym momencie ona dotyczy się wszystkich produktów. Jak zrobić by tylko wybranych rzeczy dotyczyła darmowa wysyłka?

Darmowa wysyłka w Woocommerce dla wybranych produktów

Tutaj z pomocą przyjdzie Wam wtyczka PW WooCommerce Exclude Free Shipping – darmowa do pobrania z repozytorium wtyczek WP bezpośrednio z poziomy kokpitu Waszego WP.

Instalujemy, włączamy i możemy z niej korzystać. Jak? Już zaraz pokażę : )

Naszym celem jest darmowa wysyłka dla wybranych produktów, wtyczka ta działa jednak nieco odwrotnie do naszego celu – przy produkcie zaznacza się te, które darmowej wysyłki mieć nie mają.

Jak wejdziecie w edycję produktu i zjedziecie do tabelki z ustawieniami dla niego to tam macie zakładkę Wysyłka.

Tam w tej zakładce pojawiło się nowe pole, którego nie ma standardowo, a mianowicie Exclude Free Shipping. Jeżeli chcecie by ten produkt nie był objęty darmową wysyłką to to pole właśnie trzeba zaznaczyć.

W produktach, w których tego pola nie zaznaczycie będzie działała darmowa wysyłka. Mam nadzieję, że jasne i nie namieszałam za bardzo : )

Wyłączenie pozostałych opcji wysyłki, gdy aktywna jest darmowa wysyłka

Mam dla Was jeszcze jedną ważną rzecz do ogarnięcia w kontekście darmowej wysyłki. Często nie chcecie dawać klientowi wyboru innego niż darmowa wysyłka, kiedy ona jest aktywna. Co w takim przypadku zrobić? Samo się niestety nie ogarnie : )

W tym miejscu z pomocą przychodzi Wam inna wtyczka – WC Hide Shipping Methods

Oczywiście instalujemy, aktywujemy i generalnie powinno działać : ) Warto jednak wejść w ustawienia Woocommerce, zakładka Wysyłka a w niej Opcje Wysyłki i tam zweryfikować czy jest Hide all other shipping methods…. – dla pewność kliknąć Zapisz zmiany. No i teraz już jak ktoś zasłuży na darmową wysyłkę to nie będą się mu pojawiać inne opcje wysyłki. Jeżeli umożliwiacie również odbiór osobisty to zaznaczacie tę drugą pokazaną na screen poniżej opcję z Local Pickup : )

Darmowa wysyłka dla wybranych produktów w Woocommerce aktywowana : ) Proste prawda? Tworzenie własnego sklepu nie musi być wcale takie straszne jak się początkowo wydaje : ) Dla osób, które wciąż się zastanawiają  jaki motyw wybrać pod sklep na Woo polecam wpis zamieszczony tutaj a jeśli macie jakieś problemy lub pytania to uderzajcie na grupę Zostań specką!

7 komentarzy

  1. Pani Sylwio

    Fajny i pomocny artykuł. Mam jednak trochę inną sytuację. Wysyłka produktów jest robiona z dwóch różnych magazynów, jeden z nich zlokalizowany za granicą. Dla produktów z magazynu w PL oferuje darmowa dostawę powyżej określonej kwoty ale jeśli klient do koszyka doda równocześnie produkt z drugiego magazynu muszę mu doliczyć koszty dostawy ale tylko z tego magazyny zagranicznego. Ja rozwiązać taką sytuację?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *