najważniejsze elementy strony głównej

Strona internetowa to wizytówka naszej firmy. Jej wygląd oraz treści, które się na niej znajdują mają bardzo duże znaczenie szczególnie, gdy trafia na nią nowa osoba. Poprzez informacje, które znajdują się na stronie odbiorczy wyrabiają sobie opinię na temat naszej firmy. Czasem mały szczegół może zaważyć na tym czy dana osoba skorzysta z naszych usług czy nie. Warto więc zapoznać się z 11 kluczowymi elementami, które powinna zawierać każda firmowa strona internetowa, tak by mogła przykuć uwagę i przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z naszych usług.

Co więc musi koniecznie znaleźć się na głównej stronie? Podstawą jest to by wziąć pod uwagę branżę, bo ona ma także duży wpływ na to co powinna zawierać witryna. Istnieje jednak kilka podstawowych elementów, które są wskazane do posiadania na każdej firmowej stronie www. Jakie to elementy?

Przestawienie podstawowych wartości firmy

Bardzo ważne jest by osoba, która pierwszy raz styka się z Twoją firmą dokładnie zdawała sobie sprawę z tego czym się kierujesz oraz jakie wartości w Twojej firmie są najważniejsze. Dodatkowo wszystko powinno zostać przedstawione w sposób przejrzysty i łatwy do zrozumienia. Jeśli pewne wartości nie zostaną przedstawione w prosty sposób, to niestety ale potencjalny klient raczej nie będzie miał ochoty na szukanie tych informacji i po prostu zrezygnuje z Twoich usług.

Linki do mediów społecznościowych

Dzisiaj media społecznościowe to bardzo duża potęga. Dlatego ważne jest by Twoja firma też w nich istniała. Dodatkowo oprócz posiadania kont w mediach, warto by coś się na nich działo. Można umieścić na stronie głównej przekierowanie do mediów społecznościowych. Najlepiej umieścić je w widocznym miejscu, gdzieś na górze strony – odradzam jednak pływające paski z boku ekranu – wiele osób one denerwują.

Intuicyjna nawigacja

Bardzo ważne jest by poruszanie się po Twojej stronie było łatwe i zrozumiałe dla wszystkich użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę. Każdy powinien móc znaleźć podstawowe informacje o firmie, o usługach oraz inne rzeczy, które go interesują bez dodatkowych problemów. Nawigacja więc powinna być bardzo intuicyjna i przemyślana. Pomocne może okazać się zastanowienie nad tym jak zachowuje się typowa osoba, która wchodzi na naszą stronę oraz sprawdzenie czy to czego najprawdopodobniej szuka, jest w stanie znaleźć bez większych problemów.

Informacje kontaktowe

Nikt z nas nie lubi takich momentów, w których potrzebuje szybko wsparcia technicznego, a niestety nie może go uzyskać, z powodów trudnych do wyjaśnienia. Ważne jest więc, by Twoja firma nie stawiała w takiej sytuacji swojego klienta. Odwiedzający naszą stronę powinien mieć możliwość by szybko znaleźć wszystkie potrzebne dane kontaktowe na stronie głównej. Dobrym rozwiązaniem jest np. umieszczenie ich w stopce. W danych kontaktowych powinien znaleźć się adres do korespondencji, adres e-mail i numer telefonu, żeby dać wybór sposobu kontaktu.

Ułatwienie dostępu do takich danych zapewniają komfort i dają ludziom do zrozumienia, że zależy Ci na kontakcie. Dodatkowo podnosi to także Twoją wiarygodność i pokazuje też legalność strony oraz firmy. Jeśli nie chcesz być dostępny pod telefonem o każdej godzinie podczas dnia, warto jest napisać godziny, w których można się z Tobą kontaktować, a nawet zastanowić się nad czatem na żywo.

Ciekawe wpisy na blogu

Na stronie internetowej dobrze jest, aby był prowadzony blog. Bardzo ważne jest by dodawane artykuły były pisane na ludzi, a nie tylko dla robotów i posiadały ciekawą treść, którą chętnie czytelnicy podzielą się z innymi. Należy pamiętać o tym, że zawartość bloga pokazuje Twoją wiedzę oraz zainteresowanie branżą, w której obraca się Twoja firma. Dodatkowo Twoje wpisy mogą być także poradnikami i tym samym poprzez rzeczowe wpisy umacniasz wiarygodność oraz rzetelność firmy.

Opinie klientów

Według wielu przeprowadzonych badań można zauważyć, że właściwie aż 79% konsumentów ma zaufanie do opinii, które znajduje w sieci. Opinie te często są traktowane prawie jak osobiste zalecenia ze strony przyjaciół lub znajomych. Warto więc wykorzystać pozytywne opinie od poprzednich klientów i pokazać je nowym potencjalnym klientom.

W ten sposób pokazujesz, że Twoje usługi faktycznie są świadczone na wysokim poziomie, a nie są tylko pustymi słowami. Referencje budują zaufanie i tym samym pozwalają ludziom na odczucie pewnego wyboru.

Wideo

Tworzenie krótkich filmików jest dzisiaj narzędziem, które w znaczny sposób angażuje odbiorcę. Krótkie wideo, które jest bardzo dobrze zrobione może przynieść wiele korzyści. Można w nim przedstawić pracowników firmy oraz pokazać biuro. Dodatkowo w kilku słowach można przedstawić najważniejsze aspekty oraz wartości, które chcemy sobą reprezentować. W sieci można znaleźć bardzo dużo filmików, które mogą posłużyć za wzór. 3 minutowy filmik w zupełności wystarczy by przedstawić najważniejsze aspekty firmy, a dodatkowo pozwoli na utrzymanie uwagi klienta podczas całego oglądania. Taki filmik ma pozwolić na szybki przegląd firmy i wyrobienie sobie pierwszej opinii.

Grafika wysokiej jakości oraz pomysłowe obrazki

W sieci można znaleźć bardzo wiele przeróżnych gifów, obrazków czy nawet fotografii, które możemy wstawić na naszą stronę internetową. Ważne jednak jest by grafika, którą wstawiamy, była oryginalna i niepowtarzalna. Niestety ale zdjęcia, które można zobaczyć na kilku stronach od razu sprawiają, że klient odbiera naszą firmą jak coś mało wiarygodnego i cała firma straci w oczach potencjalnego odbiorcy. Warto więc korzystać głównie ze zdjęć, które sami wykonujemy. Prawdziwe zdjęcia zespołu oraz biura mogą okazać się strzałem w dziesiątkę, dlatego, że dają realistyczny pogląd na firmę. Dodatkowo jeśli zdjęcia są wykonane profesjonalnie i widać w nich dbałość o szczegóły, wtedy klient taką samą opinię wyrabia sobie o firmie.

Przegląd usług

Umieszczenie na stronie internetowej odpowiedni film wideo pokazującym czym zajmuje się Twoja firma, a także odpowiednie przedstawienie wartości podnoszą wartości firmy w oczach klienta. Nadal jednak najważniejsze są umieszczane treści i dlatego bardzo ważne jest, aby uwzględnić odpowiednie funkcje oraz świadczone usługi na stronie głównej.

Zamieszczenie tych informacji na głównej stronie daje nam możliwość pokazania znacznie większej ilości szczegółów potencjalnym klientom, nie wymuszając na nich dodatkowego klikania i przeszukiwania witryny w poszukiwaniu naszej oferty.

Nagrody i certyfikaty

Jeśli Twoja firma otrzymała nagrody czy jakiekolwiek wyróżnienia warto jest je pokazać zarówno w biurze, jak i na stronie internetowej. Poprzez pokazywanie własnych osiągnięć budujemy wiarygodność oraz pokazujemy jakość wykonywanej przez nas pracy. Certyfikaty wspierają Twój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie. Wszelkiego rodzaju referencje, nagrody, certyfikaty czy uczestnictwo w różnego rodzaju szkoleniach pokazują, że wciąż się rozwijasz.

Jasno określony cel

W momencie, w którym potencjalny klient trafia na Twoją stronę internetową, sama powinnaś przewidzieć jakie będą jego kolejne kroki, aby umożliwić mu szybkie działanie. Warto wybrać jedną lub dwie czynności, które potencjalny klient będzie chciał wykonać i następnie ułatwić mu je i wyróżnić w taki sposób by były one jednymi z głównych rzeczy, które rzucają się w oczy na Twojej witrynie.

Potrzebujesz pomocy, wsparcia w biznesie, dodatkowej szczypty wiedzy? Dołącz do facebookowej biznesowo-technicznej grupy na FB – Biznes bliższy kobiecie – WordPress, design, SEO, reklama 🙂

Share: