Analizowania odbiorców w kontekście SEO

  • home
  • /
  • SEO
  • /
  • Analizowania odbiorców w kontekście SEO

Budując SEO na stronie internetowej wiele osób zwraca uwagę jedynie na liczby linków zwrotnych, pozycje w rankingu słów kluczowych, ruch na stronie itp. Prawda jest jednak taka, że należy przede wszystkim przeanalizować i zrozumieć odbiorców strony, a następnie wokół tego zbudować odpowiednią kampanię SEO.

Jeśli skoncentrujemy SEO na właściwej grupie docelowej, to zwiększa się pożądany ruch na stronie. Ruch ten z kolei prowadzi do nawiązania kontaktów z kontrahentem i skorzystania z usług firmy.

Sprawdźcie kilka poniższych metod, które pomogą wam przeanalizować odbiorców strony www, pod kątem SEO.

1. Słowa kluczowe pomogą wam zebrać dane demograficzne, w tym wieku, płci i lokalizacji.

Podstawowym zadaniem SEO jest badanie słów kluczowych, dlatego powinny być one odpowiednio ukierunkowane względem produktów oraz usług oferowanych przez waszą firmę. Stwórzcie zatem listę słów kluczowych, a następnie spośród tej listy wybierzcie pięć słów, które najlepiej określają waszą firmę, a następnie zbadajcie jakie dane demograficzne związane są z podanymi frazami. Do przydatnych narzędzi możemy zaliczyć tutaj Google Trends, które dostarczy wam informacji demograficznych na temat konkretnej frazy, a do tego pokaże, jak to słowo kluczowe zmieniało się na przestrzeni czasu. Na tej podstawie możecie określić lokalne zapytania na konkretnych obszarach geograficznych i odpowiednio dostosować swoje frazy to najczęstszych wyszukiwań.

2. Określcie, jaka grupa użytkowników trafia na waszą witrynę.

Ważne jest, aby sprawdzić, czy ruch na waszej stronie internetowej jest właściwy, dlatego warto sprawdzić dane użytkowników, którzy wchodzą na stronę. Pomóc może wam w tym narzędzie Google Analytics. Tutaj po włączeniu opcji „Demografia” oraz „Zainteresowania” możesz dowiedzieć się wielu przydatnych informacji, takich jak wiek, lokalizację, czy też zainteresowania odbiorców. Pomoże to nie tylko w sprawdzeniu i poleceniu tematów swoim odbiorcom, ale również i wykrycia błędów w słowach kluczowych, przez co nieodpowiednia widownia trafia na witrynę.

3. Analiza konkurencyjnych marek.

Aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe do określenia swojej firmy, możecie podejrzeć informacje od konkurencyjnych marek. Mogą wam w tym pomóc takie programy jak Alexa, Quantcast, czy YouGov. Programy te podobnie jak w punkcie poprzednim mogą dostarczyć wielu informacji o odbiorcach, a także pomóc w rekomendowaniu treści, w odpowiednich obszarach geograficznych.

4. Użycie statystyk społecznych.

Najprostszym sposobem na uzyskanie informacji o odbiorcach są media społecznościowe. Informacje na temat obserwatorów danej firmy/artysty, możemy wyświetlić bezpośrednio na Facebooku. Można także skorzystać ze strony Followerwonk, gdzie dostępne są informacje o odbiorcach oraz markach. Dostępna na stronie chmura słów, to także przydatna opcja, która pomoże wam określić, o czym mówią użytkownicy. Dzięki temu możecie wychwycić słowa kluczowe, które łączą odbiorców z waszą firmą.

5. Wysyłanie ankiet.

Aby określić zainteresowania i potrzeby swoich klientów, warto stworzyć ankietę, dzięki której w bardzo prosty sposób otrzymacie te informacje. Zebrane informacje możecie wykorzystać podczas budowania SEO na waszej stronie internetowej.

6. Identyfikacja pytań.

Identyfikacja pytań użytkowników jest bardzo ważna. Dzięki niej jesteśmy w stanie dostosować się do potrzeb potencjalnych klientów. Przydatne mogą być tutaj narzędzia: AnswerThePublic, BuzzSumo oraz SEMrush. Pomogą one na sprawdzenie najczęściej zadawanych pytań przez użytkowników na temat konkretnej frazy. Tworzenie treści pasujących do najczęściej zadawanych pytań zwiększy szanse na pojawienie się waszej strony bezpośrednio w SERPach Google.

7. Badanie danych wtórnych.

Jeśli zebraliście dane o swoich odbiorcach, to możecie zajrzeć także na Google Scholar, gdzie znajdziecie specjalistyczne dane, zawierające publikacje naukowe. Tego typu dodatkowe badania pomogą wam lepiej przeanalizować potrzeby odbiorców.

Badanie oraz analizowanie odbiorców pod SEO wymaga więc trochę zaangażowania, ale z pewnością przyniesie rezultaty pod postacią wydajności kampanii SEO. Sprawi, że ruch na waszej stronie będzie ukierunkowany pod konkretną grupę klientów i trafią na nią użytkownicy faktycznie zainteresowani waszymi usługami.

Jeśli masz pytania o SEO lub WordPress to zapraszam na grupę Zostań Specką!

Data dodania artykułu: 21 maja 2019

  • Share:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o