Z pojęciem design thinking spotkałam się robiąc zmiany na stronie u jednej z moich klientek. Nie trzeba było wiele, abym zaczęła szukać książek w tym temacie i pierwszą jaka mi wpadła w ręce była „Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy”, której autorką jest Beverly Rudkin Ingle. Co mnie skusiło do kupna? Pozytywne opinie? Nie, opinii osobiście nigdy nie czytam przed kupnem książki. Mnie skusiła promocyjna cena. Gdybym miała sugerować się opiniami to nie powinnam jej kupować. Czy faktycznie jest taka kiepska?
Opinia na temat książki „Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy”
Książka niezbyt gruba, ale jak na swoją cenę zawiera przydatną dla człowieka początkującego wiedzę i przykłady dotyczące myślenia projektowego. Może nie jest to iście podręcznik, czy poradnik pokazujący krok po kroku jak działać metodą design thinking, ale jasno mówi o tym, czym jest myślenie projektowe i jak można go wykorzystać we własnej firmie czy pracy.
Książka pokazuje różne metody oraz sposoby ich wykorzystania. Wszystko wzbogacone jest o rysunki, diagramy, tabelki, by było łatwiej przyswoić materiał. Każdy rozdział zakończony jest podsumowaniem, a co jakiś czas pojawiają się wyróżnione w tekście wskazówki.
Jak spojrzycie w sieci na opinie dotyczące książki „Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy” to nie są zbyt pochlebne. Ja się z nimi nie zgodzę. Osoba, która zaczyna przygodę z myśleniem projektowym na pewno wyniesie z książki wartościowe wskazówki, które będzie mogła zastosować w swojej codziennej pracy.